Nesting to najlepsze rozwiązanie w branży aut elektrycznych.
Firma specjalizująca się w energii odnawialnej widzi poważne zmiany w komponentach, które produkuje do pojazdów elektrycznych.
Firma H. V. Wooding Ltd. działa na rynku pojazdów elektrycznych wysokiej klasy, produkując części dla dwóch technologii układu napędowego: akumulatora i silników. Obsługiwani klienci obejmują firmy z całego spektrum pojazdów elektrycznych – pierwszego i drugiego szczebla dostawców znanych marek samochodów; producenci aut najwyższej klasy, aut formuły E, czyli jednomiejscowych samochodów elektrycznych czy motocykli elektrycznych MotoGP w całej Europie; Do portfolio firma zalicza również branżę kolejową, lotniczą i coraz częściej autobusy elektryczne, pojazdy budowlane i rolnicze.
W przypadku akumulatora firma z siedzibą w Kent produkuje szeroką gamę dedykowanych dla klienta przewodów szynowych, stanowiących część połączenia elektrycznego, wraz z modułowymi przewodami szynowymi, które łączą akumulator z pozostałą częścią konfiguracji pojazdu.
Innym kluczowym dla nich obszarem jest sam silnik elektryczny, wytwarzający specjalistyczne produkty zarówno do układu napędowego, jak i do kół. Podczas gdy większość ich części, zarówno do przewodów szynowych, jak i ogniw zasilających, jest wycinana z arkusza materiału na laserowej obrabiarce CNC firmy Trumpf, zaprogramowanej za pomocą wiodącego w branży oprogramowania RADAN CAD / CAM, używają również wycinania drutowego, głównie do prototypowania i opracowywania małych serii produktów.
Dyrektor Sprzedaży Paul Allen mówi, że RADAN jest również używany jako część procesu wyceny ofert pracy. „Na przykład większość przewodów szynowych jest wykonana z miedzi lub aluminium, więc wprowadzamy odpowiedni materiał, na przykład miedź 4 mm, i układamy proponowane części w RADAN. Program oblicza dokładne zużycie materiałów i ceny, abyśmy mogli przedstawić klientowi najbardziej komercyjne i opłacalne rozwiązanie. Następnie, gdy jesteśmy gotowi do rozpoczęcia produkcji, mamy gotowy nesting już w pliku”.
RADAN jest niezbędny do nestingu wielu różnych kształtów i rozmiarów o tej samej grubości, ponieważ, jak twierdzi Paul, każdy przewód szynowy jest inny. „Gdybyśmy mieli to wszystko robić ręcznie, proces wyceny trwałby znacznie dłużej i nie byłby tak precyzyjny. Aby uzyskać najlepsze wykorzystanie materiału, przed rozpoczęciem produkcji musielibyśmy wykonać wiele ręcznych prac. Dzięki tym rozwiązaniom RADAN przyspiesza zarówno naszą ofertę, jak i procesy produkcyjne. ”Radbend z kolei służy do obliczania kątów zgięcia i kolejności zgięć do formowania przewodów szynowych w różnych konfiguracjach.
RADAN odgrywa również ważną rolę w produkcji rdzenia stojana – kilka cienkich kawałków lub arkuszy stali elektrotechnicznej lub żelaza kobaltowego ciętych laserem i łączonych razem w stały rdzeń. „Bardzo ważne jest, aby te elementy były wykonane bardzo precyzyjnie. Wszystkie przewody szynowe i blachy stojana muszą być cięte z zachowaniem wąskich tolerancji wymiarowych, czasami do 50 mikronów w przypadku blachy stojana. ”
Silniki elektryczne wyższej klasy wymagają cieńszej stali elektrotechnicznej, co oznacza, że całkowita ilość nakładanego spoiwa staje się coraz większa, przy jak największej ilości metalu w silniku, i minimalnej ilości spoiwa.H.V. Firma Wooding zidentyfikowała luki na tym rynku i obecnie aktywnie poszukuje sposobów na dokonanie przełomu w celu zapewnienia specjalistycznego rozwiązania. W tym celu firma pracuje nad procesem dokładnego nakładania spoiwa na stal elektrotechniczną. Niektóre dostępne rodzaje materiałów wstępnie pokryte spoiwem, jednak nie te wytypowane bardzo cienkiej klasy, o małej objętości i żelazo kobaltowe, stają się coraz bardziej powszechne. „Dlatego ściśle współpracujemy z uniwersytetem i przemysłem nad procesem spajania, który umożliwi nam zaprojektowanie silników, wyprodukowanie i przetestowanie prototypu za pomocą RADAN i wprowadzenie ich na rynek, znacznie szybciej”.
Wielu klientów firmy pracuje nad projektami związanymi z technologią akumulatorów, przyglądając się żywotności baterii w celu zwiększenia wydajności pojazdu na jednym ładowaniu. „Dochodzi do nas wiele nowych projektów wykorzystujących różne gatunki miedzi i aluminium, przyglądamy się również uważnie izolacji przewodów szynowych” – mówi Paul. Jak podsumowuje, zmiana jest napędzana potrzebą uzyskania większej mocy z silników, a stal elektrotechniczna ma coraz większe znaczenie dla jego wydajności.
Zauważa również, że rynek jest niezwykle dynamiczny, dlatego firma nieustannie inwestuje w rozwój. „H.V. Firma Wooding istnieje od 50 lat, ewoluując od tradycyjnych rozdzielnic poprzez odnawialne źródła po centra danych, a teraz do pojazdów elektrycznych i układów napędowych. W rezultacie pracujemy teraz z różnymi technologiami i procesami, aby w pełni wykorzystać nowe możliwości związane z naszą podstawową działalnością.
„RADAN jest kluczową częścią procesów, które stosujemy, zaczynając od wykonania pojedynczego komponentu, aż do produkcji wielkoseryjnej”.
O firmie
Nazwa: H. V. Wooding Ltd.